Koncert Sylwestrowy – „Opera party” spektakl operetkowo - musicalowy w II aktach • 31.12.2022, 18:00

2022-12-31 Opera party- zdjęcie zmiana śpiewaczki.jpg

"Opera party" - reżyserowany koncert w formie spektaklu operetkowo - musicalowego w II aktach wykonywany przez trójmiejski projekt muzyczny "Artis".

Podczas koncertu będzie można usłyszeć najpiękniejsze arie, duety, kwartety operowe, piosenki operetkowe i musicalowe oraz muzykę filmową i popularną.
 
W programie:
 

Akt I 

1. Antonín Dvorak: „Humoreska"

2. Frank Sinatra: „New York, New York"

3. Aleksander Brzeziński z rep. Grzegorza Turnaua: „Bombonierka"  

4. Gerardo Matos Rodríguez: „La cumparsita"

5. Jacques Offenbach „Cancan" z operetki „Orfeusz w piekle" 

6. Karl Zeller: „Lat 20 miał mój dziad" z operetki "Ptasznik z Tyrolu" 

7. Eduardo Di Capua: „O sole mio" 

8. Fred Raymond z rep. Ireny Santor: „Czy pani Marta jest grzechu warta"

9. Andrew Lloyd Webber: „Amigos Para Siempre"

10. Johann Sebastian Bach: „Badinerie" z II suity orkiestrowej h-moll 

 

Akt II

1. W.A. Mozart:  " Don Giovanni a cenar teco" z opery "Don Giovani"

2. Jacques Offenbach: „Barkarola" z opery „Opowieści Hoffmanna"

3. Giuseppe Verdi: „Va, Pensiero" z opery „Nabucco"

4. G. Rossini:  „Aria Figara" z opery „Cyrulik Sewilski" 

5. L. Delibes: „Duet kwiatów" z opery „Lakme"

6. G. Verdi: „La donna è mobile" z opery „Rigoletto"  

7. W.A.Mozart „La ci darem lamano"  z opery „ Don Giovani"

8. Giacomo Puccini: „Nessun Dorma" z opery „Turandot"

9. W.A.Mozart „Aria Królowej Nocy" z opery "Czarodziejski flet" 

10. Jan Pawluśkiewicz z rep. Marka Grechuty: "Dni, których nie znamy" 

 

 

OBSADA:

Maria Malinowska - Grażyna

Kamil Pękala - Janusz

Monika Sendrowska - Żaneta

Maciej Gronek - Andrzej
 
Śpiewakom będzie towarzyszyć 7 osobowy zespół Artis w składzie: I skrzypce, II skrzypce, altówka, wiolonczela, pianino, puzon, flet.
 
REALIZATORZY:

Tomasz Podsiadły - reżyseria

Wojciech Szkodziński - reżyser światła

Joanna Dziecięlewska - aranżacje muzyczne

Marceau Pivert - scenariusz

„Opera party" – opowiada o zawodowych i prywatnych perypetiach sopranistki Grażyny i jej męża Janusza, dyrektora Operetki Endrjiu oraz jego dziewczyny Żanety - byłej garderobianej. 

Na początku przedstawienia bohaterów zastajemy podczas próby całego zespołu Operetki do Koncertu Sylwestrowego w Tczewie. Niestety podczas wspomnianej próby między bohaterami zaczynają się zawodowe niesnaski, z czego rodzą się różne komiczne sytuacje. Pogłębiające animozje między głównymi Bohaterami będą również widoczne podczas ich prywatnej imprezy, która będzie się odbywała w domu Grażyny i Janusza po próbie. 

    

***  

Maria Malinowska (sopran liryczny) - Grażyna

Z muzyką związana jest od 7 roku życia. W 2004 roku ukończyła z wyróżnieniem szkołę muzyczną I stopnia w klasie fortepianu w Państwowej Szkole Muzycznej im. Tadeusza Bairda w Iławie. Edukacje muzyczną kontynuowała w Szkole Muzycznej II stopnia im. Fryderyka Chopina w Olsztynie - już jako uczennica  klasy śpiewu.
W 2010 roku podjęła studia na wydziale wokalno-aktorskim gdańskiej Akademii Muzycznej. Studia magisterskie w 2016 roku ukończyła z wyróżnieniem. Dotychczasowo laureatka dwóch konkursów wokalnych im. Marii Stankowej w Olsztynie. 2008 rok ( 3 miejsce), 2010 ( 1 miejsce). W 2016 roku wystąpiła wraz z Filharmonia Bałtycką w koncercie „Pomorskie talenty" jako najlepsza studentka roku akademickiego 2015/2016. W 2018 roku zadebiutowała na deskach gdańskiej Opery Bałtyckiej w operetce „ Orfeusz w piekle" J.Offenbacha wcielając się w postać Minerwy oraz Junony. W swoim repertuarze posiada zarówno pieśni, jak i arie koncertowe z okresu XIX i XX wieku. Wykonuje m.in. partię Paminy  z opery „Czarodziejski Flet" oraz Armindy z opery „ La finta giardiniera" W. A. Mozarta. Bliski jest jej repertuar związany z wykonawstwem artystycznej pieśni polskiej, niemieckiej oraz kaszubskiej. Uczestniczyła w kursach m.in. u Izabeli Kłosińskiej, Urszuli Kryger, Heleny Łazarskiej oraz Ewy Iżykowskiej-Lipińskiej. Od czerwca 2017 roku członkini zespołu trzech sopranów ,,Bellcanti-opera girls". Półfinalistka Międzynarodowego Festiwalu i Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w 2019 roku.

 

Kamil Pękala (baryton) – Janusz 

W 2008 roku z wynikiem bardzo dobrym ukończył gdańską Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w klasie prof. dr hab. Leszka Skrli. Uczestniczył w kursach wokalnych prowadzonych przez profesorów: Jadwigę Rappe, Paula Easwooda i Ryszarda Karczykowskiego. W swoim dorobku artystycznym ma takie role, jak: partia Marcina i Stanisława w „Verbum Nobile" S. Moniuszki, Jakuba we „Flisie" S. Moniuszki, partię Miecznika oraz Macieja w „Strasznym Dworze" S. Moniuszki, partię Moralesa oraz Dancaira w „Carmen" G.Bizeta, partię Sierżanta Belcore w „Napoju Miłosnym" G. Donizzetiego, Hrabiego Carnero oraz Księciam Homonaya w „Baronie Cygańskim" J. Straussa, partię Leonarda w„Comedy of the Dumb Wife" T.Kasserna, partię Jupitera w „Orfeuszu w piekle" J. Offenbacha, partię Figara w „Cyruliku Sewilskim" G.Rossiniego, Germonta w „Traviacie" G. Verdiego, Mareclla w „Cyganerii" G.Pucciniego, Marullo w "Rigoletto" G. Verdiego oraz Eryka w „Phantomie" Maury Yestona.

Był solistą na Festiwalu „Eurounionorchestries" w 2004 oraz 2008 roku. W latach 2006- 2008 pracował jako solista Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Współpracuje również z Filharmonią Warmińsko - Mazurską, Filharmonią Jeleniogórską ,Teatrem Muzycznym w Lublinie, Operą Śląską w Bytomiu, Operą Bałtycką w Gdańsku oraz Operą Nova w Bydgoszczy. W 2001 roku otrzymał pierwszą nagrodę na „Festiwalu Muzyki Niemieckiej" w Rzeszowie, a 2002 roku wyróżnienie na ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Franciszki Platówny we Wrocławiu. W maju 2006 roku otrzymał drugą nagrodę na ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Dusznikach Zdroju, natomiast w listopadzie tego roku III nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Antonina Dworaka w Karlovych Varach.

 

Maciej Gronek (tenor) - Andrzej

Absolwent wydziału wokalno-aktorskiego na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie prof. Andrzeja Nanowskiego. Swoje pierwsze kroki zawodowe stawiał na deskach Opery Bałtyckiej w Gdańsku, gdzie wystąpił m.in. w roli Plutona w operetce „Orfeusz w Piekle" J. Offenbacha. Od 2019 roku związany z Polską Operą Królewską, gdzie można go oglądać w roli Podesty w operze „Rzekoma Ogrodniczka" W.A. Mozarta oraz Sofara i Choreuty 3 w operze „Hiob" K. Dębskiego (prapremiera odbyła się 24 kwietnia br.). Na co dzień występuje jako artysta Reprezentacyjnego Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego.

 

Monika Sendrowska - Żaneta

Absolwentka Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki w Gdańsku na  Wydziale Instrumentalnym w kl. fortepianu prof. Bogdana Kułakowskiego oraz absolwentka z wyróżnieniem  Wydziału Wokalno-Aktorskiego w kl. śpiewu dr hab. Alicji Rumianowskiej. Po studiach pracowała nad techniką śpiewu u Aleksandry Chacińskiej oraz Urszuli Borzdyńskiej. Doskonaliła swoje umiejętności również w mistrzowskich kursach wokalnych m.in. u  prof. H. Januszewskiej, Teresy Żylis-Gary, prof. R. Minkiewicza, prof. I. Kłosińskiej, prof. J.Rappe, prof. A. Radziejewskiej, A. Zubel, prof. U.Kryger, P. Esswooda. W VIII 2010 brała udział w  kursie muzyki współczesnej Erasmus IP Project w Tallinie. Jej  debiut operowy to partia Amora w studenckim spektaklu operowym „Orfeusz i Eurydyka” Ch.W. Glucka w marcu 2013 roku. W tym samym roku została finalistką II Ogólnopolskiego  Konkursu Wokalnego w Mławie. Podczas 5. Letniej Akademii Śpiewu brała udział w V Ogólnopolskim  Konkursie Wokalnym „Impressio Art” – Sopot 2013, gdzie otrzymała Nagrodę Publiczności dla  najpiękniejszego głosu z trójmiasta. W II 2014 r. brała udział w Mistrzowskich Kursach Festiwalu Łańcuch XI. Pierwszy recital dyplomowy ze śpiewu to  rola Despiny w operze „Cosi fan tutte” W. A. Mozarta (VI 2014 r.). W XI 2014 roku wystąpiła w spektaklu "Gianni  Schicchi" wystawionego na deskach Opery Kameralnej w Warszawie, reż. N. Kozłowska i dyr. R. Kłoczko, w  ramach projektu Scena Młodych. W 2015 r. ukończyła dwusemestralne Podyplomowe  Międzywydziałowe Studium Pieśni na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina pracując z wyśmienitymi  profesorami śpiewu z kraju i świata. We IX 2015 uzyskała nagrodę dla głosu koloraturowego na X  Międzynarodowym Konkursie Wokalnym ZŁOTE GŁOSY. W V 2016 roku brała udział w koncercie Polskiego  Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej śpiewając "Fragments" E. Sikory i współpracując z kompozytorką.  W XI 2016 r. została finalistką IV Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju. W IV 2017 r. uzyskała wyróżnienie w VI Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Z Skwary w Mławie oraz  dyplom uznania za wyróżniające się wykonanie pieśni K. Szymanowskiego „Samotny księżyc” z cyklu „Pieśni  księżniczki z baśni” op.31 nr 1. We IX 2017r. w Międzynarodowym Konkursie „Złote Głosy” została finalistką  oraz dostała nagrodę specjalną za wykonanie polskiego utworu. Od 2018 r . współpracuje z Operą Bałtycką  biorąc udział w spektaklach edukacyjnych dla dzieci oraz w operowych prelekcjach “Opera?Si!” Jerzego Snakowskiego . W VI 2019 r. zajęła I miejsce na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Belliniego w Katanii. Od 2019 r. pracuje w Szkole Muzycznej im. Z. Noskowskiego w Gdyni. W 2020 r. nawiązała współpracę z Filharmonią Śląską wykonując prawykonanie Pieśni “Podróż długa” na sopran i baryton prof. Knapika. W I 2021 r. otrzymała wyróżnienie na Konkursie Ars et Gloria w Katowicach oraz nagrodę specjalną Filharmonii Śląskiej. W 2020r. rozpoczęła pracę w charakterze pedagoga fortepianu na Wydziale Wokalno-Aktorskim w gdańskiej Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki.

W 2020 roku nagrała utwór “Podróż długa” prof. Knapika wraz z T.Rakiem oraz Kameralną Orkiestrą Filharmonii Śląskiej pod dyrekcją M. Tomasiewicza na płycie “Górecki Knapik. Master and Apprentice. When Songs are Sung” wydanej przez firmę dux. W 2021 r. zajęła II miejsce na III Konkursie Wokalnym im. Carla Loewego w Szczecinie.

 

Tomasz Podsiadły - reżyseria

Aktor, reżyser, pedagog, konferansjer. Miłością do sztuk scenicznych zarazili go dziadkowie – artyści śpiewacy Leokadia Borowska Podsiadły i Jerzy Podsiadły, związani zawodowo z Operą Bałtycką w Gdańsku. Swoją przygodę ze sceną rozpoczął jako czternastolatek grając w „Księciu i Żebraku" w reż. J. Killiana w Teatrze Miejskim w Gdyni. Jeszcze przed zdaniem matury wystąpił w spektaklach Adama Hanuszkiewicza, Andrzeja Wajdy i Waldemara Śmigasiewcza. To przesądziło o ścieżce zawodowej. Absolwent, Studium Wokalno-Aktorskiego im. D. Baduszkowej. Związany z gdyńskimi scenami Teatru Miejskiego, Teatru Muzycznego a także gdyńskiego Centrum Kultury.  To właśnie tam odkrył, że reżyseria daje mu wiele satysfakcji i spełnienia. Pokłosiem zmiany teatralnego frontu były: „Balladyna", „O co biega ?", „W małym dworku" czy „Sonata Belzebuba" w Gdyni a także spektakle na gdańskiej scenie operowej, takie jak „Madama Butterfly" ,  „Rigoletto" czy „Poławiacze pereł".  Dziś mówi o sobie: „Z wykształcenia jestem aktorem, jednak czuję się przede wszystkim reżyserem. Także praca z mikrofonem i możliwość bezpośredniego kontaktu z publicznością jako konferansjer daje mi wiele radości. To jest to, w czym czuję się najlepiej."
Wszelkie informacje na stronie
www.podsiadly.com 

 

Artis

Trójmiejski projekt muzyczny który podczas swojego ponad 10-letniego dorobku artystycznego stworzył dwa przedstawienia komediowe („Magiczna Opera" oraz „Operetka nie taka straszna") oparte na muzyce operetkowej, operowej, musicalowej oraz przebojach XX wieku. Z okazji roku moniuszkowskiego powstało przedstawienie „Znasz-li ten kraj" zawierające najpiękniejsze pieśni naszego narodowego kompozytora. Wszystkie trzy produkcje wyreżyserował Tomasz Podsiadły.

Projekt w swoim szerokim repertuarze posiada muzykę operetkową, operową, musicalową, piosenki XX wieku, muzykę filmową, popularną, barokową, klasyczną i romantyczną. Na co dzień członkowie projektu pracują w: Elbląskiej Orkiestrze Kameralnej, Państwowej Operze Bałtyckiej, Polskiej Filharmonii „Sinfonia Baltica".

ARTIS tworzy projekty artystyczne m.in. z Krzesimirem Dębskim, zespołem Zagan Acoustic, dr Maciejem Gańskim z Akademii Muzycznej w Gdańsku. Współpracuje także z najlepszymi wokalistami w kraju, na co dzień występującymi w: Państwowej Operze Bałtyckiej, Operze Novej w Bydgoszczy, Teatrze Muzycznym w Lublinie, Teatrze Muzycznym w Łodzi oraz z Waldemarem Malickim.

Co, gdzie, kiedy?

  • Koncert Sylwestrowy – „Opera party” spektakl operetkowo - musicalowy w II aktach
  • Co? Koncert
  • Gdzie, kiedy, bilety?
    31.12.2022, 18:00
  • Informacje, kasa biletowa Pn: NIECZYNNA
    Wt: 12:00 - 18:00
    Śr: 10:00 - 15:00
    Cz: 12:00 - 18:00
    Pt: 10:00 - 15:00
    So, Nd: 1 godzina przed wydarzeniem artystycznym

    Zakup biletów odbywa się przez stronę: ckis.interticket.pl