Tworzenie makiety Bitwy Warszawskiej – warsztaty twórcze Minecraft /#wiktoria1920 - cyfrowe pole bitwy • 08.09.2020, 16:00

IMG_9947.JPG

Centrum Kultury i Sztuki w Tczewie uzyskało dofinansowanie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego ze środków Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017-2022 w ramach Programu Dotacyjnego „Koalicje dla Niepodległej” w wysokości 17850 zł.

W trakcie warsztatów twórczych powstanie makieta Bitwy Warszawskiej w oparciu o mechanizmy gry Minecraft: scenerie, budowle, oddziały wojska, ze szczególnym uwzględnieniem żołnierzy z Tczewa i Kociewia, biorących udział w zmaganiach wojennych.

Zajęcia będą się odbywały w trzech 7-osobowych grupach przez 4 dni. Dodatkowo, aby zainteresować dzieci w programie znajdą się małe wyzwania wprowadzające w mechanizmy gry. Poza wiedzą już zdobytą przez uczestników w takcie wykładu i „żywej lekcji historii”, podczas warsztatów udostępniane będą dodatkowe informacje i materiały o Bitwie Warszawskiej.

Minecraft jest swoistym fenomenem, grą niezwykle popularną wśród dzieci i młodzieży. Poza tym, stanowi ona doskonałe narzędzie do rozwoju umiejętności cyfrowych, poprzez możliwość projektowania makiet, budowli, miast, a także całych „światów”.

 

Zapisy: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScAw8loKNHH0fjzVV0S1tpnMCiOYjNM0k569yDGgEM-9p0pzA/viewform 

Ilość miejsc ograniczona.

 

O projekcie:

Stworzyliśmy projekt edukacyjny „#wiktoria1920 – cyfrowe pole bitwy”, skierowany przede wszystkim do dzieci i  młodzieży. – mówi Tomasz Hildebrandt, dyrektor CKiS. – Celem naszego projektu jest prezentacja wydarzeń historycznych, w tym przypadku Bitwy Warszawskiej, przy zastosowaniu nowoczesnych technologii cyfrowych, tak aby przekazać wiedzę i wzbudzić w uczestnikach projektu i jego odbiorcach zainteresowanie historią.

 

Nie od dziś wiadomo, że zabawa jest najlepszą formą nauki, w związku z tym w ramach projektu „#wiktoria1920 – cyfrowe pole bitwy” jego uczestnicy stworzą makietę Bitwy Warszewskiej przy zastosowaniu narzędzi proponowanych przez grę komputerową Minecraft.

 

Połączenie funkcji edukacyjnej z zabawą i działalnością twórczą jest doskonałą formą upowszechniania wiedzy o historii, a nadanie wielkim wydarzeniom historycznym kontekstu lokalnego wpłynie na lepsze zrozumienie procesów dziejowych i ich wpływu na życie zwykłych ludzi, uświadomienie istnienia sieci powiązań, w których każde ogniwo pełni swoją rolę i przyczynia się do osiągnięcia wspólnego celu. Jest to szczególnie ważne dla utrwalania patriotyzmu w środowiskach lokalnych, wśród dzieci i młodzieży, również z trudnych środowisk i z niepełnosprawnościami.   

 

Poza przygotowaniem makiety w Minecrafcie projekt „#wiktoria1920 – cyfrowe pole bitwy” obejmuje  wykład na temat Bitwy Warszawskiej i jej związków z Tczewem i Kociewiem, prezentację pamiątek po lokalnych uczestnikach Bitwy oraz inscenizację Bitwy z udziałem grupy rekonstrukcyjnej Bractwa Rycerskiego Kerin i  plener malarski.

 

Efektem końcowym projektu „#wiktoria1920 – cyfrowe pole bitwy” będzie prezentacja makiety Bitwy Warszawskiej online – dodaje Tomasz Hildebrandt.

 

Parterami projektu są Miejska Biblioteka Publiczna w Tczewie, Bractwo Rycerskie Kerin, Koło Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną w Tczewie.

Patronat medialny: Radio Tczew, Telewizja Tetka, portal tcz.pl

 

Dofinansowano ze środków Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017-2022 w ramach Programu Dotacyjnego „Koalicje dla Niepodległej”.