ZMIANA TERMINU |KABARET ANI MRU-MRU w premierowym programie „Mniej więcej”
26.10.2024, 17:00 ...więcej »
Centrum Kultury i Sztuki w Tczewie uzyskało dofinansowanie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego ze środków Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017-2022 w ramach Programu Dotacyjnego „Koalicje dla Niepodległej” w wysokości 17850 zł.
W trakcie warsztatów twórczych powstanie makieta Bitwy Warszawskiej w oparciu o mechanizmy gry Minecraft: scenerie, budowle, oddziały wojska, ze szczególnym uwzględnieniem żołnierzy z Tczewa i Kociewia, biorących udział w zmaganiach wojennych.
Zajęcia będą się odbywały w trzech 7-osobowych grupach przez 4 dni. Dodatkowo, aby zainteresować dzieci w programie znajdą się małe wyzwania wprowadzające w mechanizmy gry. Poza wiedzą już zdobytą przez uczestników w takcie wykładu i „żywej lekcji historii”, podczas warsztatów udostępniane będą dodatkowe informacje i materiały o Bitwie Warszawskiej.
Minecraft jest swoistym fenomenem, grą niezwykle popularną wśród dzieci i młodzieży. Poza tym, stanowi ona doskonałe narzędzie do rozwoju umiejętności cyfrowych, poprzez możliwość projektowania makiet, budowli, miast, a także całych „światów”.
Zapisy: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScAw8loKNHH0fjzVV0S1tpnMCiOYjNM0k569yDGgEM-9p0pzA/viewform
Ilość miejsc ograniczona.
O projekcie:
Stworzyliśmy projekt edukacyjny „#wiktoria1920 – cyfrowe pole bitwy”, skierowany przede wszystkim do dzieci i młodzieży. – mówi Tomasz Hildebrandt, dyrektor CKiS. – Celem naszego projektu jest prezentacja wydarzeń historycznych, w tym przypadku Bitwy Warszawskiej, przy zastosowaniu nowoczesnych technologii cyfrowych, tak aby przekazać wiedzę i wzbudzić w uczestnikach projektu i jego odbiorcach zainteresowanie historią.
Nie od dziś wiadomo, że zabawa jest najlepszą formą nauki, w związku z tym w ramach projektu „#wiktoria1920 – cyfrowe pole bitwy” jego uczestnicy stworzą makietę Bitwy Warszewskiej przy zastosowaniu narzędzi proponowanych przez grę komputerową Minecraft.
Połączenie funkcji edukacyjnej z zabawą i działalnością twórczą jest doskonałą formą upowszechniania wiedzy o historii, a nadanie wielkim wydarzeniom historycznym kontekstu lokalnego wpłynie na lepsze zrozumienie procesów dziejowych i ich wpływu na życie zwykłych ludzi, uświadomienie istnienia sieci powiązań, w których każde ogniwo pełni swoją rolę i przyczynia się do osiągnięcia wspólnego celu. Jest to szczególnie ważne dla utrwalania patriotyzmu w środowiskach lokalnych, wśród dzieci i młodzieży, również z trudnych środowisk i z niepełnosprawnościami.
Poza przygotowaniem makiety w Minecrafcie projekt „#wiktoria1920 – cyfrowe pole bitwy” obejmuje wykład na temat Bitwy Warszawskiej i jej związków z Tczewem i Kociewiem, prezentację pamiątek po lokalnych uczestnikach Bitwy oraz inscenizację Bitwy z udziałem grupy rekonstrukcyjnej Bractwa Rycerskiego Kerin i plener malarski.
Efektem końcowym projektu „#wiktoria1920 – cyfrowe pole bitwy” będzie prezentacja makiety Bitwy Warszawskiej online – dodaje Tomasz Hildebrandt.
Parterami projektu są Miejska Biblioteka Publiczna w Tczewie, Bractwo Rycerskie Kerin, Koło Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną w Tczewie.
Patronat medialny: Radio Tczew, Telewizja Tetka, portal tcz.pl
Dofinansowano ze środków Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017-2022 w ramach Programu Dotacyjnego „Koalicje dla Niepodległej”.
08.09.2020, 16:00 |
09.09.2020, 16:00 |
10.09.2020, 16:00 |
11.09.2020, 16:00 |