Żywa lekcja historii z udziałem grupy rekonstrukcyjnej i plener malarski dla dzieci i młodzieży /#wiktoria1920 - cyfrowe pole bitwy • 05.09.2020, 15:00

żywa lekcja historii (11).JPG

Centrum Kultury i Sztuki w Tczewie uzyskało dofinansowanie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego ze środków Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017-2022 w ramach Programu Dotacyjnego „Koalicje dla Niepodległej” w wysokości 17850 zł.

"Niepodległość i Bitwa Warszawska" - Żywa lekcja historii z udziałem grupy rekonstrukcyjnej, prezentacja umundurowania oraz plener malarski dla dzieci i młodzieży

Park za Centrum Kultury i Sztuki zmieni swoje oblicze i stanie się miejscem prezentacji „Żywej lekcji historii – Niepodległość i Bitwa Warszawska” z udziałem grupy rekonstrukcyjnej Bractwa Rycerskiego Kerin. Osoby uczestniczące w lekcji zapoznają się z przebiegiem Bitwy Warszawskiej, będą mieli także okazję zobaczyć akcesoria militarne i uzbrojenie z epoki, a może nawet założyć prawdziwą zbroję.

Działaniom Bractwa Rycerskiego Kerin towarzyszyć będzie inspirowany tamtymi wydarzeniami plener malarski.

 

Bractwo Rycerskie Kerin powstało w 1997 roku dla budowania wrażliwości historycznej szczególnie wśród dzieci i młodzieży. Obecnie posiadamy 10 tematów historycznych w postaci "Żywych Lekcji Historii", od antycznej Grecji do II Wojny Światowej. W naszych tematach poruszamy także zagadnienia związane z odzyskaniem przez Polskę Niepodległości.  

 

Zapisy:  

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfbu2DPNi_si_llCvkA-Q62sItblRYttPVEwj-_IF4893AyfA/viewform 

Ilość miejsc ograniczona

 

O projekcie:

Stworzyliśmy projekt edukacyjny „#wiktoria1920 – cyfrowe pole bitwy”, skierowany przede wszystkim do dzieci i  młodzieży. – mówi Tomasz Hildebrandt, dyrektor CKiS. – Celem naszego projektu jest prezentacja wydarzeń historycznych, w tym przypadku Bitwy Warszawskiej, przy zastosowaniu nowoczesnych technologii cyfrowych, tak aby przekazać wiedzę i wzbudzić w uczestnikach projektu i jego odbiorcach zainteresowanie historią.

 

Nie od dziś wiadomo, że zabawa jest najlepszą formą nauki, w związku z tym w ramach projektu „#wiktoria1920 – cyfrowe pole bitwy” jego uczestnicy stworzą makietę Bitwy Warszewskiej przy zastosowaniu narzędzi proponowanych przez grę komputerową Minecraft.

 

Połączenie funkcji edukacyjnej z zabawą i działalnością twórczą jest doskonałą formą upowszechniania wiedzy o historii, a nadanie wielkim wydarzeniom historycznym kontekstu lokalnego wpłynie na lepsze zrozumienie procesów dziejowych i ich wpływu na życie zwykłych ludzi, uświadomienie istnienia sieci powiązań, w których każde ogniwo pełni swoją rolę i przyczynia się do osiągnięcia wspólnego celu. Jest to szczególnie ważne dla utrwalania patriotyzmu w środowiskach lokalnych, wśród dzieci i młodzieży, również z trudnych środowisk i z niepełnosprawnościami.   

 

Poza przygotowaniem makiety w Minecrafcie projekt „#wiktoria1920 – cyfrowe pole bitwy” obejmuje  wykład na temat Bitwy Warszawskiej i jej związków z Tczewem i Kociewiem, prezentację pamiątek po lokalnych uczestnikach Bitwy oraz inscenizację Bitwy z udziałem grupy rekonstrukcyjnej Bractwa Rycerskiego Kerin i  plener malarski.

 

Efektem końcowym projektu „#wiktoria1920 – cyfrowe pole bitwy” będzie prezentacja makiety Bitwy Warszawskiej online – dodaje Tomasz Hildebrandt.

 

Parterami projektu są Miejska Biblioteka Publiczna w Tczewie, Bractwo Rycerskie Kerin, Koło Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną w Tczewie.

Patronat medialny: Radio Tczew, Telewizja Tetka, portal tcz.pl

  

Dofinansowano ze środków Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017-2022 w ramach Programu Dotacyjnego „Koalicje dla Niepodległej”.